ביטוח חיים

ביטוח חיים איננו אחד מהביטוחים, שאנו חייבים לעשות על פי חוק. יחד עם זאת, יש חשיבות גבוהה לביטוח זה, במיוחד אם למבוטח יש מישהו שתלוי בו לפרנסתו, כגון משפחה או בן חסות. במקרים של תלות כלכלית של אדם באחר, אם חלילה ייפגע המפרנס, הרי שהנתמך ייפגע גם הוא, ויאבד את יכולתו להתקיים בכבוד. כאשר רוכשים ביטוח חיים, המוטבים לביטוח החיים מקבלים את סכום הביטוח, וכך נשארים עם מקור פרנסה פעיל.

מחלקת ביטוח חיים כוללת את הביטוחים הבאים: 1. ביטוח למקרה מוות (ריסק). זהו ביטוח למקרה מוות, מכל סיבה שהיא, בתוך תקופה נתונה. למשל, אדם מבטח את חייו כאשר תקופת הביטוח נמשכת עד הגיעו לגיל 67. במקרה זה, אם נפטר המבוטח לפני גיל 67, יקבלו מוטביו סכום חד פעמי (במרבית המקרים) מחברת הביטוח. סכום הפיצוי שישולם למוטבים ייקבע על ידי המבוטח, בהתאם לפרמייה.
קיימות מספר אפשרויות לקניית ביטוח ריסק:
1. ביטוח למקרה מוות – תקופת הביטוח לרוב הינה עד גיל 75 לפחות. הפרמיה המשולמת מתעדכנת כל שנה בדרך כלל (יש מקרים, בהם הפרמיה מתעדכנת כל 5 שנים ואף כל 10 שנים), בהתאם לגיל המבוטח.
2. ביטוח משכנתא – ביטוח חיים, אותו עורכים במקרה בו נלקחת הלוואת דיור (משכנתה). במקרה של מות המבוטח, תשולם יתרת ההלוואה למלווה. מכיוון שבחלוף הזמן החוב של המבוטח קטן, הרי שסכום הביטוח קטן אף הוא.
3. ביטוח "הכנסה למשפחה" – במקרה של מות המבוטח, ישולם סכום הביטוח למוטבים על בסיס של תשלומים קבועים למשך תקופה מסוימת, ולא באופן חד פעמי.

    דילוג לתוכן